Olimpos Rpg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Olimpos Rpg

Percy Jackson ve Olimposlular ile Olimpos Kahramanları serilerinden esinlenilerek oluşturulmuş, zirvedeki rpg forum sitesi.
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Yarış Kuralları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Athena
Admin/Tanrıça/Kamp Müdiresi
Admin/Tanrıça/Kamp Müdiresi
Athena


Mesaj Sayısı : 5210
Kayıt tarihi : 16/08/10

Yarış Kuralları Empty
MesajKonu: Yarış Kuralları   Yarış Kuralları Icon_minitimeSalı Ağus. 17, 2010 3:06 am

Olimpos'ta bayrak kapmaca nasıl oynanır?

-Percy Jackson ve Olimposlular kitap serisini okuyanların zaten bildiği üzere, iki adet takım oluşturulur; mavi takım ile kırmızı takım. Sitedeki mevcut kulübelerden iddialı olan iki tanesi, bu iki bloğun liderliğini üstlenirler. Ardından, ittifak çalışmalarına başlanır. Her birey yarışa, kulübesinin bulunduğu tarafta katılır! Bir kulübenin hangi tarafı seçeceğine karar veren kişi, kulübe lideridir. Lider eğer isterse diğer kardeşlerinin fikirlerini alabilir veya kendi aklına esen tarafı seçebilir. Tüm kulübe liderleri, her yeni bayrak kapmaca için takımının hangi tarafta olacağını tarafları belirleme başlığında belirtirler. İki takım da kendi aralarında yaptıkları görüşmeler sonucu, yarışı kurgulayacak ikişer anlatıcı seçerler. Sonra, süreceği tarih aralığı belirtilerek yarış başlığı açılır. Başlığın ilk postuna mavi ve kırmıza takıma dahil kulübeler, kulübelerde bulunan üyeler, takımların anlatıcıları ve yedek anlatıcıları yazılır. Yarışlar, zar sistemiyle oynanmaz, anlatıcının role play'deki başarısına göre değerlendirilir. Kazanını belirleme görevi sitemizdeki iki koordinatöre aittir; Artemis ve Serena Melanie Holls. Bayrak kapmacada kazanan takıma üye olan tüm kulübeler, puanlama yarışında ekstradan 15 puana sahip olurlar!

*Yarışlar, minimum 4 tur sürmek zorundadır. (Bu da her anlatıcının en az dört kez başlığa yazması gerektiği anlamına gelir.)
*Bir yarış maksimum 20 tur sürebilir.
*Bir kişinin tekrar anlatıcı olabilmesi için, anlatıcılık yaptığı yarışın ardından üç yarış daha geçmiş olması gerekmektedir.
*Anlatıcılar, ilk postta belirtilen yazış sırasına uygun olarak, başlığa sıraları geldiğinde yazmalılardır.
*Yarışın istenilen tarihte sona erebilmesi için, bir anlatıcı sırası geldiğinde 24 saat içinde kurguyu devam ettirmelidir. Eğer anlatıcı görevini ihmal ederse koordinatörlerin bilgilendirmesi üzerine admin tarafından 2 güç puanları düşürülür ve bayrak kapmacada bir daha anlatıcı olma şansını kaybederler.
*Bir anlatıcının postu, minimum 10, maksimum 25 satır uzunluğunda olmalıdır, kurgusu verdana fontu ile yazılmalı, 12 punto boyutunda olmalıdır. Yazı rengi her zaman beyaz olmalıdır, konuşma veya vurgu efektleri için istediği gibi renklendirme yapmakta özgürdür.
*Anlatıcılar her postta karakterlerinin bulunduğu mekanı ve takımlarından orada bulunan en az iki kişiyi belirtmek zorundalardır.
*Anlatıcılar her postlarında karşı takımdan en fazla 3 kişiyi rehine alabilirler. Alınan rehine sayısı kazanma şanslarını arttırmaz, aksine kurguda kolaycılığa kaçmak kabul edilir.
*Bir kişi rehine alındıysa, karşı takımın anlatıcıları tarafından kesinlikle serbest bırakılamaz. Oyundan tamamen diskalifiye olmuş sayılır.
*Hiçbir anlatıcı bir diğer anlatıcıyı saf dışı bırakamaz; karşılaşmalarıyla ilgili bir post yazabilir ancak, sonunda iki üye de birbirlerinden kurtulmayı başarmak zorundadır.
*Yazılan hiçbir post durağan olmamalıdır, hepsinde mutlaka büyük veya küçük çaplı yeni bir gelişme yaşanmalıdır; daha önceden yazılmış olan bir postun tekrar anlatılması veya diğer anlatıcıların yazdıkları üzerine olay özetlemesi yapılması yasaktır.
*Üç Büyükler'in çocuklarının hepsi, yarış esnasında özel güçlerini kullanmakta serbesttir. Diğer kahramanlar arasından ise, takım başkanları tarafından üç kişinin özel gücü seçilir, yarışma esnasında sadece önceden belirtilen bu üç karakterin özel güçleri kullanılabilir, karşı takımın üyeleri, özel güce sahip üyeleri rehin alamaz.
*Anlatıcılar kurgularında takımlarında bulunan her kahramanın favori silahını veya ebeveyninden almış olduğu sihirli eşyasını kullanabilirler, melezlerin tanrı ebeveynlerinden almış oldukları özellikleri de betimleyebilirler. (Örneğin, Athena kulübesi anlatıcının takımındaysa, anlatıcı Athena çocuklarının yarış için strateji kurmuş olduklarına değinebilir.)
*Artemis avcıları ve Apollon çocukları yarışlarda uyuşturucu etkiye sahip oklar kullanmakta serbesttir, anlatıcılar kurgularında kahramanların bu özelliğine değinebilir.
*Bir anlatıcı yazısında belirtilen kuralların dışına çıkmışsa, koordinatörler tarafından postunu düzeltmesi için uyarılır, tabii bu takımının puanının düşmesine de yol açar.
*Yazılan postlar değerlendirilirken tahmin edileceği gibi en fazla puan, kurgudan gelir. Kurgudaki beceriye ek olarak gelen puan arttırıcılar ise; yazım-noktalamaya, sözükte ve cümlede anlama, betimleme becerisine, yazının görselliğine, renklendirilmesine dayanır.
*Kurallarda gözünüze çarpan bir açıklık veya anlamadığınız noktalar için, benimle veya koordinatörlerimizden biriyle iletişime geçebilirsiniz.


~ Bayrak kapmaca yarışı kuralları, 16 Aralık 2010 tarihinde düzenlenmiştir ve sitede gerçekleşecek 6. yarış itibariyle geçerli kabul edileceklerdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://olimpos.my-rpg.com
 
Yarış Kuralları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Yarış Kuralları
» Site Kuralları
» Kulüp Sistemleri ve Kuralları
» Düello Kuralları (Mutlaka Okuyun)
» Yarış

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Olimpos Rpg :: Etkinlikler :: Kulübe Etkinlikleri :: Bayrak Kapmaca!-
Buraya geçin: